14 Gru 19, 15:10 pm » Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


LeatherworkER




Autor Wątek: Kubek do picia  (Przeczytany 1159 razy)

Corn

  • Legenda
  • ****
  • Wiadomości: 833
  • Attack: 95
    Defense: 96
    Attack Member
  • Karma: +4/-1
Kubek do picia
« dnia: Marzec 14, 2012, 20:28:25 20:28 »
Pozazdrościlem wam kubków i sobie też zrobilem, z tym że mój nie do kości a do picia. Szczelny. Skóra 3,5mm (trochę za cienka jak na kubki dlatego obficie zawoskowalem).


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

vasqez

  • Skórorób
  • ***
  • Wiadomości: 80
  • Attack: 97
    Defense: 97
    Attack Member
  • Karma: +0/-0
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2012, 21:04:37 21:04 »
no no świetna robota, akurat na browara ;)

Corn

  • Legenda
  • ****
  • Wiadomości: 833
  • Attack: 95
    Defense: 96
    Attack Member
  • Karma: +4/-1
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2012, 21:53:11 21:53 »
Zmieści się najwyżej pól browara :/ , ale ważne że mam już z czego pić na imprezach historycznych (nie przepadam za piciem z ceramiki)

Craftman

  • B.Doświadczony Skórorób
  • *****
  • Wiadomości: 304
  • Attack: 92
    Defense: 97
    Attack Member
  • Karma: +0/-0
    • https://www.facebook.com/SgLeatherSeats
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2012, 23:34:14 23:34 »
Tez jestem w trakcie robienia kubka tak aby mozna było z niego pic jakis napoj bogów:) na dniach pokaze swoje wypociny.A czym go woskowałeś? I jak mozesz to daj zdjecie z tyłu jak jest zszyty czy sklejony.

Corn

  • Legenda
  • ****
  • Wiadomości: 833
  • Attack: 95
    Defense: 96
    Attack Member
  • Karma: +4/-1
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2012, 00:35:21 00:35 »
Woskowalem najzwyczajniejszym w świecie woskiem pszczelim. Kubek nie jest niczym sklejony. W środku zostawilem dużo wosku na szwie i trochę na dnie żeby byl szczelny (może by nie przeciekal gdybym zostawil mniej wosku, jednak wolalem nie ryzykować. Niestety nie wygląda to zbyt estetycznie, ale coś za coś. Jutro wrzucę zdjęcia.

EDIT
Obiecane zdjęcia


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Co jeszcze mogę dodać... Po pierwsze zrobilem zdecydowanie za dużo dziur na szycie, nie można robić tak dużo bo większa szansa, że kubek gdzieś będzie przeciekal. Jak widzicie skóra nachodzi na siebie w miejscu gdzie jest zszyta (zwiększa to szczelność), przed zszyciem w tym miejscu ścieniowalem nieco skórę (akurat w tym przypadku wydaje mi się, że trochę za malo). I jeszcze ważna rzecz, kubek ma dwa dna (tutaj również chodzi o szczelność), które odrysowalem i wyciąlem po zszyciu "walca". Polecam robić kubki do picia ze skóry 4-5mm, ja zrobilem 3,5mm bo akurat taką mam (daje radę, ale grubsza jest lepsza). Jakby ktoś mial jakiś pomysl jak sprawić, żeby kubek byl ladniejszy, ale zachowal swoją szczelność to zapraszam do dyskusji ;)

gwałciwoj

  • Skórorób
  • ***
  • Wiadomości: 97
  • Attack: 93
    Defense: 92
    Attack Member
  • Karma: +2/-0
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2012, 15:26:55 15:26 »
żeby przyjemniej w środku wyglądał możesz dać większą warstwę wosku pszczelego. Wlewasz gorący do środka, "mieszasz" kubkiem żeby wosk osadzał się na ściankach, wylewasz wosk i powtarzasz to kilkakrotnie tak żeby zrobiła się warstewka ok 2-3mm.
Mam gdzieś stary rozcięty bukłak - jak znajdę to mogę pokazać jak to wygląda

ania0123_ja

  • Skórorób
  • ***
  • Wiadomości: 63
  • Attack: 94
    Defense: 95
    Attack Member
  • Karma: +0/-0
    • https://plus.google.com/u/0/b/104977819614833801435/#
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2012, 19:35:10 19:35 »
Z doświadcznia wim że jak dużo dać wosku który dobrze wsiąknie w skórę to nie powinien przciekać a nawet taka gruba warstwa wosku nie bedzie potrzebna wystarczy użyć suszarki do włosów a pięknie wsiąknie, ale tą czynność należy parę razy powtórzyć

Craftman

  • B.Doświadczony Skórorób
  • *****
  • Wiadomości: 304
  • Attack: 92
    Defense: 97
    Attack Member
  • Karma: +0/-0
    • https://www.facebook.com/SgLeatherSeats
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2012, 01:26:36 01:26 »
A ja jestem ciekaw jak by taki kubek zamoczyć w kąpieli w wosku tak jak to sie robi z bukłakami? co wy o tym sadzicie?
No i wtedy na pewno cały kubek stanie się  ciemny :(  ale w 100% szczelny :P

Jako że moje prace z kubkiem dobiegają końca na razie nie zastosuje kąpieli ale postaram sie pare razy nanieść wosk, a póżniej zrobie test szczelnośći i zostawie wypełniony wodą na 20-40 minut( zwykle tyle czasu zajmuje mi wypicie 1 piwka :D ).
Jak to nie pomoże to będzie kąpiel.

Corn

  • Legenda
  • ****
  • Wiadomości: 833
  • Attack: 95
    Defense: 96
    Attack Member
  • Karma: +4/-1
Re: Kubek do picia
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2012, 13:07:16 13:07 »
Góra i dól byly zanurzane w wosku, widać że kubek jest tam nieco ciemniejszy. Szczególnie warto to zrobić z dolem. Woskowalem tylko raz, następnym razem skorzystal z waszych rad i zawoskuję kilkakrotnie. W środku również raz to zrobilem w sposób w jaki opisal gwalciwoj. Jedynie na dnie i na szwie bocznym woskowalem dwa razy.